15. oktober 2012

hvad der før var et ømt punkt...


... har nu medført en af mine største passioner pt (træning, dans og kost) og en af mine stærkeste standpunkter: min krop!

Vægttab siden januar 2010: -14 kg.
Cm tabt i alt siden januar 2010: -62 cm.

Jeg har ikke rykket voldsomt mange kilo, når man strækker dem ud over 2 år, til gengæld har jeg smidt virkelig meget i omkreds over det hele (og holdt en stabil vægt hele vejen igennem).
Jeg har tabt ialt 18 cm om taljen, 14 cm på maven, 8 cm om hvert lår, 4 cm om hver arm, 8,5 cm om bagen og 10 cm om brystet.

I de tider, hvor jeg synes vægten har stået stille lidt for længe, har jeg til gengæld kunne se en reducering af mine omkredse.
Jeg er virkelig glad for, at jeg målte mig helt fra starten af.
Og shit, en talje min Powerhoop har givet mig ^^

Jeg er stolt af min præstation, som stadig er støt gående... nedad...

For to uger siden nåede jeg en milepæl, der hed at veje under 70 kg.
Jeg vejer nu 68,5 kg, men har det egentlig vildest over at se centimeterne rasle af.
Jeg er også gået fra en officiel str. large (og nok også XL) til en officiel str. medium - og er gået to størrelser ned i bukser.
Dét er edderfuckme vildt!!! (og dyrt!)

I sidste uge tog jeg mig sammen til at se gamle billeder af mig selv - det har jeg ikke turde gøre tidligere, af frygt for ikke at kunne se en forskel. Jeg fandt billeder fra 1,5 år tilbage, men jeg ved at jeg på en anden ekstern har et billede, som jeg virkelig... puha. Det bliver ihvertfald den ultimative sammenligning! (Men det må blive senere!)

Hvordan jeg ser ud nu?

Der er noget vej endnu, men det er trods alt ikke så lang en vej, som den jeg har tilbagelagt.
Mit næste mål er max. 65 kg, inden vi skal rejse til marts. Det er realistisk og jeg er nødt til at holde det på det niveau.

Mine intentioner er stadig at få en trimmet og stærk krop og indtage en, for mig, sund kost.

Jeg er dybt fascineret af hende her: http://mcbarao.com/
men aller mest motiveret af hendes youtube channel, som jeg efterhånden er faldet i søvn til en del gange (Better than real TV, dudes!).

Jeg bliver stadig lige overrasket, når folk kommenterer positivt på "mit nye udseende". For jeg gør det her udelukkende for mig selv.
Men indrømmet - det er dejligt at andre også kan se den forskel, som virkelig er sket.
Jeg bliver stadig selv overrasket, når jeg ser mig i spejlet - for jeg har levet med en anden realitet i mange år!

Mine træningsvaner er lige nu igennem en ny tilvænningsproces, da jeg udelukkende har trænet udendørs og crossfittet det sidste halve år.
Nu vinker jeg goddag til 4 måneder i et træningscenter med vægte og maskiner - og tro det eller ej: jeg følte mig ret newbe da jeg var deropppe for første gang i sidste uge.
Jeg går også til dans hver mandag nu... hip hop, kalder de det... provins-funk, kalder jeg det :P men jeg elsker at røre mig på den måde (og jeg skulle aldrig være stoppet i sin tid, men det er ikke til at lave om nu, da)

jeg har det godt i min krop og mit sind
(og det her indlæg har krævet nogle balls, men det blev lagt ud af en grund: to be continued)

xx

Ingen kommentarer:

Send en kommentar